Veelgestelde vragen buurtruimteverhuur.nl

 

Hieronder vindt U de meest gestelde vragen over Buurtruimteverhuur.nl. Ze zijn onderverdeeld in vragen over

  • het reserveren en boeken
  • de ruimte
  • zelf verhuren van ruimtes

Zo kunt u voordat u contact opneemt met ons eerst kijken of uw vraag hier al beantwoord wordt!

 

Vragen over het reserveren

 

Vraag: Welke dagen zijn er nog beschikbaar?

Antwoord: Via Buurtruimteverhuur.nl kunt u zelf opzoeken op welke dag u welke ruimte wilt huren en een reservering doen. Als er een mededeling komt dat die ruimte niet beschikbaar is, betekent dit dat iemand anders deze dan al op dat moment heeft geboekt.

 

Vraag: Ik zou graag een extra uur bij boeken; hoe doe ik dat?

Antwoord: Het bijboeken van een extra uur is een nieuwe reservering. Omdat wij tussen twee reserveringen altijd een half uur ‘overdracht-tijd’ inboeken, moet u de aansluitende reservering 30 minuten later dan uw oorspronkelijke eindtijd invoeren als aanvangstijdstip. Voorbeeld: u huurt van 18.00 tot 20.30 uur. Een extra uur erbij huren moet u invoeren van 21:00 tot 21.30 uur.

Krijgt u de mededeling dat de ruimte niet beschikbaar is, dan heeft iemand anders de ruimte ná u gereserveerd en is bij-huren dus niet mogelijk.

 

Vraag: Ik heb geen factuur/ boekingsbevestiging ontvangen.

Antwoord: Soms wordt de bevestiging als Spam gezien en komt hij in uw map ongewenste mail terecht. Dus check in ieder geval uw spambox! Maar het kan ook komen d0ordat er een(type) fout in het door u opgegeven email-adres zit. Controleer daarom altijd even uw email-adres voordat de reservering definitief is. Mocht u dan nog geen bevestiging krijgen, dan kunt u per email (info@buurtruimteverhuur.nl) een kopie van de bevestiging opvragen. Voorwaarde is wel dat de ruimte middels Ideal is betaald.

 

Vraag: Ik zou graag een aanpassing willen maken;  bijvoorbeeld een microfoon extra huren.

Antwoord: dat kan, maar niet meer via de website-boeking. Een aanpassing kunt u alleen via de mail doen info@buurtruimteverhuur.nl. waarin u aangeeft wat u extra wilt aanvragen.

Wij berekenen hiervoor administratiekosten (€ 10,-). Controleer daarom uw reservering vooraf goed!

 

Vraag: Hoe kom ik aan een kortingscode?

Antwoord: sommige organisaties en instanties met wie wij samenwerken kunnen kortingscodes bij ons bestellen voor hun partners of deelnemers, zodat u korting krijgt op de verhuurtarieven (niet op de extra diensten). Als u dus een reservering maakt via een organisatie, dan kan het interessant zijn om bij die organisatie te vragen of zij beschikken over kortingcodes. De organisatie betaalt dan het deel wat zij u als korting geven.

Kortingcodes zijn één maal geldig en zijn niet in te wisselen tegen geld of andere zaken. Ook zijn de kortingcodes alleen geldig voor het gebouw waarvoor deze zijn verstrekt. Kortingcodes zijn 1 jaar geldig.

 

Vraag: ik wil een ruimte voor meerdere keren reserveren; moet ik dat dan één voor één invoeren?

Antwoord:  wanneer u meer dan vijf dagen/tijdstippen tegelijk wilt reserveren kunt u dit per email doen (info@buurtruimteverhuur.nl). Wij kunnen de data dan tijdelijk voor twee dagen reserveren, en sturen u een factuur. De reservering is pas definitief wanneer u heeft betaald. Als u langer wacht met betalen dan twee dagen verloopt uw reservering(en). Wij rekenen €10,- administratiekosten.

 

Vraag: Ik kan niet via IDEAL betalen. Kan ik reserveren en een factuur krijgen?

Antwoord: Buurtruimteverhuur.nl probeert de prijzen voor de te huren ruimtes zo laag mogelijk te houden. Daarom wordt er veel geautomatiseerd. Mocht u niet via de site buurtruimteverhuur.nl kunnen reserveren, dan betaalt u naast de kosten voor de ruimte en faciliteiten per factuur een bedrag van € 10,-- als reserveringskosten. Dit kunt u doen per mail en wij zullen de data dan tijdelijk voor twee dagen reserveren, en sturen u een factuur. De reservering is pas definitief wanneer u heeft betaald. Als u langer wacht met betalen dan twee dagen verloopt uw reservering(en).

 

Vraag: ik wil mijn boeking annuleren. Kan dat?

Ja, dat kan tot twee weken voor de gereserveerde datum en krijg je je geld teruggestort op de rekening waarmee de boeking was gemaakt. Wel berekenen we 10 euro administratie-kosten. Als je tot een week van tevoren annuleert kunnen wij de helft van de betaling teruggeven minus de administratiekosten. Daarna kunnen wij niets meer terugbetalen.

 

Vragen over de ruimte

 

Vraag: Welke stekkers heb ik nodig voor het aansluiten van de geluidsinstallatie.

De beheerder bespreekt met u hoe de geluidsinstallatie werkt of deze staat voor u klaar met een gebruiksaanwijzing erbij. Als u specifieke wensen heeft kunt u die voorleggen aan de beheerder bij het contact dat u met hem hebt over het sleutelbeheer.

 

Vraag: Waar kan ik de sleutel ophalen?

Per gebouw verschilt dit. Bij elk gebouw staat hoe dit geregeld is.

 

Vraag: Hoe werkt het alarm?

Per gebouw verschilt dit. De huismeester/beheerder legt u uit hoe het alarm werkt. Dit is belangrijk omdat de gebouwen elektronisch beveiligd zijn via een extern bureau. Als u in ruimtes komt die niet gehuurd zijn leidt dat tot (luide!) alarmmelding. Als zo’n alarmmelding aantoonbaar gebeurd is door opzet van uw kant zullen wij de kosten hiervoor bij u in rekening brengen. 

 

Vraag: Hoe laat mag ik de ruimte betrekken?

Antwoord: wij houden 15 minuten overdrachtstijd aan tussen twee huurders. Dat betekent dat u op zijn vroegst 15 minuten voor de gereserveerde tijd aanwezig kunt zijn. Als u wilt versieren, spullen klaar zetten etc. doet u dat ook in de tijd dat u de ruimte huurt. Boek dus bijvoorbeeld een halfuur meer tijd als u weet dat de voorbereiding tijd nodig heeft. Na afloop van uw huurperiode heeft u dus maximaal 15 minuten de tijd om de ruimte leeg en schoon op te leveren. Bij reservering tot 23:00 uur moet het gebouw om 23:30 uur leeg zijn.

 

Vraag: Wanneer lever ik de sleutel in?

Per gebouw verschilt dit. Bij elk gebouw staat hoe dit geregeld is.

 

Vraag: Kan ik langs komen om de ruimte te bekijken?

Antwoord: Wij hopen dat de foto’s op de site een duidelijk genoeg beeld geven. Mocht u toch de ruimte willen bekijken dat verschilt de manier waarop dat kan per gebouw. Bij het ene gebouw gebeurt het op vaste tijden, bij een ander gebouw maakt u via info@buurtruimteverhuur.nl een afspraak. Vermeld bij contact altijd om welk gebouw het gaat.

Specifieke  vragen over de ruimte kunt u per mail aan ons stellen via info@buurtruimteverhuur.nl.

 

Vraag: Hoeveel stoelen /tafels zijn er?

Antwoord: per ruimte is aangegeven voor hoeveel personen de ruimte geschikt is. Dat wil zeggen dat er minimaal evenveel stoelen beschikbaar zijn als het maximaal aantal mensen dat er van de ruimte gebruik kunnen maken. Het aantal tafels is voldoende voor de hoeveelheid aanwezigen.  Met de beheerder/huismeester heeft u verdere contacten nádat u uw boeking heeft gemaakt. De huismeester/beheerder neemt met u contact op over sleutelbeheer e.d. Dan kunt u ook bijvoorbeeld wensen over de indeling van de ruimte bespreken.

 

Vragen over verhuur

Is buurtruimteverhuur.nl alleen te gebruiken voor locaties in Amsterdam?

Nee, buurtruimteverhuur.nl is in principe toegankelijk voor heel Nederland. Het is gestart in Amsterdam en daar is gedurende een jaar met een een steeds groter wordende groep van gebouwen gewerkt aan een goed draaiend systeem. De kinderziekten zijn eruit en we nemen uw aanvraag om deel te nemen graag in behandeling.

 

Hoe is de financiële afhandeling buurtruimteverhuur.nl / verhuurder geregeld?

Standaard wordt elk kwartaal een overzicht van de inkomsten opgemaakt en verrekend. Buurtruimteverhuur.nl neemt contact op en neemt de gegevens al dan niet persoonlijk met u door. Tussentijds heeft een verhuurder altijd via de backoffice met zijn inloggegevens zicht op de inkomsten.

 

Zijn er BTW-verplichtingen als er verhuurd wordt via buurtruimteverhuur.nl?

Er is geen BTW-verplichting over de verhuur. Dat betekent dat de verhuurder in het sociaal domein bij deze dienst zelf niet met BTW te maken krijgt. 

 

Buurtruimteverhuur.nl is niet aansprakelijk voor technische fouten, dubbele boekingen, of annuleringen door de gebouwen zelf van reeds gemaakte boekingen. Wanneer een boeking door Buurtruimteverhuur.nl wordt geannuleerd, ontvangt de boeker de reeds gemaakte betalingen retour. Er is geen recht op schadevergoeding als gevolg van het door buurtruimteverhuur.nl annuleren van een gemaakte boeking.

Inloggen

Als u al een account heeft kunt u hier inloggen. Mocht u nog geen account hebben kunt u dat meteen doen door het aanmeld formulier in te vullen.

Email:
Wachtwoord:
Mij onthouden:


Aanmelden

Door een account aan te maken kunt u in de toekomst veel sneller uw boekingen maken. U kunt met een account ook uw gemaakte boekingen bekijken en zelfs aanpassen! Als u al een account heeft kunt u hier klikken om in te loggen.

Naam/Organisatie:
Telefoonnummer:
Email:
Wachtwoord:
Wachtwoord nogmaals:
Alle velden zijn verplicht. Wij zullen uw email adres nooit doorverkopen of voor commerciƫle doeleinden gebruiken.